Imaginea elevului de la Național prin ochii profesorilor

Lucia AFLOROAEI: „Elevul de la Național este cel care îl provoacă pe profesor, care îi dă acestuia teme pentru acasă, care-i produce neliniști, căutări și care îi oferă bucuria descoperirii, cel pentru care profesorul își spune: Trebuie să găsesc cea mai bună explicație pentru problema pusă de el; cel care îi pune acea întrebare la care profesorul îi răspunde: Mă voi gândi la această chestiune și-ți voi spune cum o găsesc eu. Elevul de la Național trimite teze spre corectare în ajunul Crăciunului.”

(Lucia Afloroaei este profesor de socio-umane)

Cornelia FISCUTEAN: „Elevii de la Național. Îi vezi pe holuri, nu se ocolesc, nu se înghiontesc, sunt cu treabă la școală. În priviri au sclipiri, uneori au lacrimi, alteori au zâmbete. Au principii și valori bine stabilite și, în același timp, sunt flexibili în fața provocărilor și știu să se readapteze permanent la schimbări. Învață din pasiune, doar ce le place și pentru că le place. Învață cu îndârjire, ieșind din zona de confort și aventurându-se în stări de încordare. Își cunosc foarte bine punctele forte și punctele slabe, identifică și valorifică atât oportunitățile, cât și amenințările (dacă le sapă cineva groapa, își fac piscină). Explorează viața, își pun mintea la contribuție, iau decizii potrivite și astfel își întăresc încrederea. Au un simț al umorului foarte dezvoltat.”

(Cornelia Fiscutean este profesor de geografie.)

Anca LEAUTĂ: „Elevii de la Național sunt oameni cu care te reîntâlnești cu drag după ce termină școala.”

(Anca Leaută este profesor de limba germană.)

Emil MUNTEANU: „Îmi place să cred că imaginea elevului de la Național se suprapune imaginii lui Tudor Berbinschi, fost redactor-șef Alecart, cu care am colaborat încă înainte de a fi profesor aici. Pentru că în Tudor văd toți elevii care și-au căutat un drum doar al lor în sistem, fără a încerca să demonstreze ostentativ că sunt cei mai buni. Chiar dacă sunt foarte buni. Și, în același timp, pentru că, refuzând ideea de performanță în sensul comun al termenului, au făcut performanță. (…) Se odihnește în literatură, neratând niciun autor canonic (din spirit de frondă, dar și din comoditate, căci a învățat că e mult mai ușor să-ți dai întâlnire direct cu un autor sau cu un personaj decât să cauți bezmetic informații despre ei). E un cinefil pasionat, un ochi critic îndreptat nu doar în afară, ci mai ales înăuntru (poate prea mult înăuntru), un căutător de idee, o prezență discretă, dar, în același timp, un idealist. Niciodată mulțumit. Nici de sine, nici de ceilalți.”

(Emil Munteanu este profesor de limba și literatura română, coordonator al proiectului Alecart.)

Marius PAȘA: „E, categoric, un elev ambițios, poate prea ambițios, își urmărește interesele atent, diluând uneori umanitatea în favoarea unei rigurozități asumate. E într-adevăr riguros, se supune unui program, e deci, un elev modern, care te provoacă și acest aspect este minunat. Te simți bine ca profesor în preajma unui elev de la Național. Îți creează un anumit orgoliu pe care i-l datorezi, e în esență un elev carismatic.”

(Marius Pașa este profesor de matematică.)

Adriana RADU: „Elevul de la Național vine dornic să facă performanță în unul sau mai multe domenii, să își dezvolte spiritul competitiv, așa cum demonstrează rezultatele obținute atât  la olimpiadele și concursurile clasice, cât și la dezbateri și întâlniri cu scriitori, sesiuni științifice sau realizarea unor proiecte europene (…), știe ce și cum să învețe, știe să descopere cele mai bune modalități prin care să deprindă toate aptitudinile de care are nevoie în formarea sa. Este un tânăr adaptabil (…).”

(Adriana Radu este profesor de istorie, director-adjunct al Colegiului Național)

Ioana TEODORESCU: „Să fii elev la Colegiul Național înseamnă să cunoști valorile și tradițiile acestei școli, să le respecți, să ți le însușești. Să-ți păstrezi curiozitatea vie și să-ți dorești să fii educat și tot mai performant, rămânând însă într-o concurență loială cu ceilalți colegi. Să fii responsabil, modest, dar, în același timp, onorat de a învăța la  acestă școală.”

(Ioana Teodorescu este profesor de limba franceză.)

*Mai multe despre percepția asupra elevului de la Național, dar și asupra profesorului veți putea citi în paginile Suplimentului Alecart dedicat celor 190 de ani de la înființarea liceului.

 

Loading Facebook Comments ...

Fii primul care comentează!